15.04.22

Праця дітей на городі, в квітнику, в садку - ІІ


Розпушування ґрунту. Ця робота доступна дітям середнього та старшого дошкільного віку. Робота ця може виконуватися паличкою розміром з олівець, загостреною з одного боку. Під час роботи необхідно звернути увагу дітей на зв’язок між ростом рослини та розпушуванням ґрунту і пояснити  чому ущільнений ґрунт шкідливий для рослин.

Прополювання.  Процес прополювання для дітей складніший ніж розпушування ґрунту, тому ця робота краще підходить старшим дошкільникам. Перш ніж приступити до прополювання треба навчити дітей розрізняти культурні рослини і бур’яни, а вже потім показати як правильно виконується ця робота: кожну окрему рослинку взяти за стебло біля самої землі, трохи розхитати і висмикнути, обтрусити землю з корінця і викинути бур’ян на міжряддя або відразу вкинути у відро, щоб потім винести у спеціально відведене місце. Обов’язково зверніть увагу дитини на те, що бур’ян слід виривати  з корінчиком, інакше вона знову відросте.
Полив. Це один з найважливіших етапів догляду за рослинами і доступний всім дітям, хоча гарного виконання цієї роботи можна вимагати лише від дітей старшого дошкільного віку.
Наймолодших діток слід вчити поливати рослини не з великої висоти, нагинаючись до рослин. Але дітей цього віку більше цікавить не сам полив, а  процес виливання води з лійки.
Діти середнього віку вчаться правильно тримати лійку – боком до себе, щоб краплинки води, які стікають по лійці, не потрапляли на ноги; при поливі рухатися вперед, щоб  вода не накопичувалася на одному місці, не розмивала землю і не стікала на доріжку.
Старші дошкільники добре розуміють значення поливу і здатні виконати цю роботи досить якісно. Дітям треба показати, що під шаром один раз политої землі досить сухо, тому, для того щоб добре зволожити землю її необхідно полити кілька разів. Для цього необхідно полити один бік грядки (рухаючись вперед), потім інший бік, після цього повернутися і повторити проведену роботу.
Підживлення рослин. Через схожість з поливом ця робота здається легкою, але розуміння значення цього виду догляду за рослинами доступне лише старшим дошкільникам. Склад і дозування підживлюючого поливу визначає і готує дорослий. Він же має пояснити дитині значення підживлення і показати, як підживлювати рослину (поливати добривом тільки по вологій землі, лити обережно, щоб не розчин не потрапив на саму рослинку). Обов’язково зверніть увагу на стан рослини до підживлення і через деякий час оцініть стан рослини знову – дитина повинна на власні очі побачити результат підживлення.


Джерело: Наблюдения и труд детей в природе / [А. Ф. Мазурина, Т. Н. Розина, А. А. Сакевич та ін.]. – Москва: Просвещение, 1976. – 206 с.